Over Oersterk

Onze missie en visie

Visie
‘Wij denken in mogelijkheden in plaats van beperkingen’
Iedereen heeft recht op gelijke kansen en mogelijkheden. Om volwaardig deel te nemen aan de maatschappij en om toekomstdromen waar te maken. Dit geldt ook voor mensen met een beperking.
Het hebben van een werkplek speelt daarbij een belangrijke rol. Door het hebben van werk in de vorm van dagbesteding, wil de dagbesteding deelnemer helpen om zich te ontplooien.

Visie
Stichting Oersterk wil op kleinschalige wijze een zinvolle dagbesteding bieden aan de deelnemers, zodat zij een actieve bijdrage kunnen leveren aan de maatschappij. Door de kleinschaligheid kan er flexibel en innovatief ingespeeld worden op de individuele situatie en mogelijkheden van de deelnemers Stichting Oersterk streeft ernaar direct in te spelen op vragen en/of problemen vanuit de deelnemer en/of ouders/verzorgers. Door korte lijnen met de organisatie is er een direct aanspreekpunt, waardoor wij snel en deskundig in kunnen springen op deze vragen en/of problemen.
We zullen steeds zoeken naar wat de deelnemer kan en aan kan. Zo willen we een werk- en/of leeromgeving creëren die bij de deelnemer past.

Lokale functie

Stichting Oersterk vindt het belangrijk om lokaal maatschappelijk bij te dragen. Een belangrijk onderdeel hiervan is de kernwaarden (kleinschaligheid, deelnemer gericht en maatwerk) uit te dragen in de maatschappij. Voor Stichting Oersterk betekent dit dat we een inclusieve samenleving nastreven waarin projecten waaraan wij bijdragen leiden tot het verlagen van drempels voor mensen met een afstand tot de maatschappij maar ook tot een stuk ontschotten van de zorg. Wij willen mensen (met een beperking) naar mensen brengen en door ervaring laten ervaren dat wij allemaal een steentje bij te dragen hebben in onze samenleving.

Voorbeelden van deze manier van werken en bijdrage aan de lokale maatschappij zijn de werkzaamheden die wij uitvoeren bij Azora, de DRU Cultuurfabriek en het voedselbos.

Onze locatie

Stichting Oersterk is gevestigd in een Rijks monumentaal pand op het DRU Industriepark te Ulft. Het pand is geheel naar wens van Stichting Oersterk ingedeeld en de locatie is een ideale plek om zinvolle dagbesteding aan te bieden. Daarnaast biedt het ruimte om als logeeropvang dienst te doen.

Emailleplein 17
7071 AZ Ulft
(Alleen bereikbaar tijdens opvangmomenten)

Routebeschrijving

Deze locatie is speciaal ingericht op het logeren van groepen en inpandige activiteiten. Ook is deze locatie rolstoelvriendelijk en voorzien van een lift. Alle kinderen hebben de beschikking tot een eigen slaapkamer.

Heeft u nog vragen?
Neem gerust contact met ons op.