Dagbesteding

De dagbesteding is, naast het bieden van een herkenbare werkstructuur, ook bedoeld om de sociale en emotionele vaardigheden van de cliƫnten te vergroten, door middel van verschillende activiteiten. Naast plezierig werken is maatschappelijke deelname een belangrijk onderdeel van de dagbesteding.

Wij werken met de volgende profielen:

Horeca; koken, bakken en bediening. We zijn vanuit een samenwerking met de DRU in de gelegenheid tot het bakken van taarten en eventueel koekjes. Ook koken wij wekelijks een maaltijd die door deelnemers gekozen en bereid wordt. We bakken saucijzen en appelflappen af en maken geheel zelf kaasbroodjes.

Dienstverlening algemeen; Koffie schenken, maaltijden rondbrengen.
We assisteren bij Azora de Debbeshoek in het uitserveren van koffie tijdens het koffiemoment op maandag. Daarnaast brengen we maaltijden rond naar personen in de buurt vanuit de keuken van Azora.

Dienstverlening repro en magazijn (in ontwikkeling); .
De nieuwste tak van onze werkzaamheden ligt in het bedrukken van allerlei producten. Dit nieuwe aanbod zijn wij nu aan het uitwerken en ontwikkelen.

Zorg en Welzijn; schoonmaak, wassen & strijken.
 Binnen de mogelijkheden bij Stichting Oersterk wordt er een wasdienst aangeboden. We wassen naast de wekelijkse was van Opvang Uniek en Stichting Oersterk voetbaltenues van sc Silvolde en vv Gendringen.

Groen; tuinonderhoud, aanleg en onderhoud voedselbos.
In samenwerking met Club Greenup draagt Stichting Oersterk bij aan het onderhoud en de aanleg van een te realiseren voedselbos bij het KiVaDa terrein in Ulft/Gendringen. Daarnaast ondersteunen we in het onderhouden van tuinen voor particulieren die hier hulp bij nodig hebben.