Stichting Oersterk en DRU Cultuurfabriek slaan handen ineen met Het Koffielokaal

Gepubliceerd door dominiek - 30 oktober, 2014

Medio oktober opent Stichting Oersterk in samenwerking met de DRU Cultuurfabriek een intieme koffiebranderij op het DRU Industriepark: Het Koffielokaal. Deze koffiebranderij wordt bediend door een bijzonder team: de cliënten van Stichting Oersterk. Zij gaan als vorm van dagbesteding onder begeleiding in Het Koffielokaal aan de slag. Ook komt er een winkeltje waar diverse koffieproducten verkrijgbaar zijn. Het Koffielokaal is gevestigd in het Loonbureau op het DRU Industriepark, dat de DRU Cultuurfabriek hiervoor beschikbaar heeft gesteld.

Het Koffielokaal

Het Koffielokaal wordt gerund door medewerkers van de DRU Cultuurfabriek. In de zomermaanden wordt hier al ijs geschept en in de wintermaanden worden er poffertjes gebakken. Nu wordt daar het koffieconcept aan toe gevoegd. ‘Wij zijn als Cultuurfabriek continu op zoek naar nieuwe samenwerkingspartners. Zeker wanneer we daarmee bijzondere concepten kunnen ontwikkelen die een aanvulling vormen op het aanbod op het DRU Industriepark. Het enthousiasme van Michel en Tonnie werkt aanstekelijk en wij hebben hun initiatief dan ook direct omarmt.’ Aldus Juliëtte Hofman van de DRU Cultuurfabriek.

Vanaf medio oktober kunnen bezoekers in Het Koffielokaal terecht. De koffie die er geschonken wordt heeft de toepasselijke naam ‘Beltman Koffie’, vernoemd naar vader en zoon Beltman die een deel van de gebouwen op het DRU Industriepark ontwierpen.