Locatie

Stichting Oersterk is gevestigd in Ulft, op het DRU-industriepark. Dit industriepark is een ideale plek voor Stichting Oersterk, omdat er verschillende mogelijkheden zijn voor samenwerking en participatie. Dit gebied droeg in het verleden de naam ‘Oer’ en vandaar uit is de naam Oersterk ontstaan. Sterk in dagbesteding, dagopvang en logeren voor mensen met een beperking.

Over het DRU-industriepark:

Onze locatie is gevestigd in de voormalige badkuipenfabriek. Dit is een van de zeven monumenten op de DRU. De eerste industriële activiteiten in het gebied begonnen in 1754. Het complex met de daarop aanwezige gebouwen, zijn later aangewezen als rijksmonument. Onder de naam DRU-industriepark is het gebied volledig herontwikkeld, waarbij het fraaie monumentale centrumgebied behouden is gebleven en een nieuwe invulling heeft gekregen. Er is ruimte voor ateliers, kantoren en horeca voorzieningen. Ook zijn er verschillende culturele voorzieningen gerealiseerd, waaronder een bibliotheek, poppodium, theater en muziekschool.

Het industriepark ligt langs de Oude IJssel op cultuurhistorisch terrein. De natuur en het water bieden mogelijkheden voor ontspanning. Daarnaast is het centrum van Ulft dichtbij.

Adres:

Stichting Oersterk
Emailleplein 17
7071 AZ Ulft

Het pand is het makkelijkst te bereiken via de DRU-laan.